Skip Navigation Linksabout-faculty

Fakülte Hakkında

 

Kurulduğu günden beri nitelikli mezunlar vermeye devam eden İletişim Fakültesi, 1997-1998 eğitim yılında öğrenci almaya başladı. Fakültenin temelini oluşturan İletişim bölümü, 1994 yılında Fen-Edebiyat Fakültesi çatısı altında açılmıştı. Bölüm, 1997 yılında Fakülte haline getirildi ve üç programda eğitim vermeye başladı: Yeni Medya ve İletişim, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Radyo-TV ve Sinema. Fakültenin dördüncü programı olan Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı, 2005-2006 eğitim yılında öğrenci almaya başladı. Fakülte’de 2010-2011 akademik yılına kadar sadece İngilizce programlarda eğitim verildi. 2011-2012 eğitim yılından itibaren Yeni Medya ve İletişim ile Radyo-TV ve Sinema ve 2012-2013 eğitim yılından itibaren de Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Türkçe programları açıldı. 

 

 

İletişim Fakültesi’ndeki lisans programlarından 2013 yılı sonuna kadar 2293 mezun verildi. Fakülte’de, 2013-2014 eğitim yılı Güz dönemi itibarıyla, yürütülmekte olan dördü İngilizce, üçü Türkçe toplam yedi programda 540 öğrenci eğitim görmektedir.

İletişim Fakültesi tarafından yürütülen İletişim ve Medya Çalışmaları tezli yüksek lisans ve doktora programları da mezun vermeye devam etmektedir. 1998 yılında öğrenci kabul etmeye başlayan İletişim ve Medya Çalışmaları tezli yüksek lisans programı, 2013 yılı sonuna kadar 87 mezun verdi. Bu program, dünyadaki yüksek lisans programlarını değerlendirme ve derecelendirme kuruluşu olan Eduniversal tarafından 2011 yılından itibaren iletişim alanında en iyi 200 yüksek lisans programı arasında gösterilmektedir. 2001 yılında öğrenci kabul etmeye başlayan İletişim ve Medya Çalışmaları doktora programından 2013 yılı sonuna kadar 11 kişi doktor ünvanıyla mezun oldu. Bu mezunların tamamı değişik üniversitelerde öğretim üyeliği yapmaktadır. 

Fakülte çatısı altında Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı bölümü tarafından yürütülen Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı tezsiz yüksek lisans programı 2010-2011 eğitim yılında öğrenci kabul etmeye başladı ve 2013 yılı sonuna kadar 30 mezun verdi. Radyo-TV, Sinema ve Yeni Medya ve İletişim bölümü tarafından açılan Dijital Medya ve Film tezsiz yüksek lisans programı 2013-2014 Bahar döneminden itibaren öğrenci almaya başlayacaktır.

İletişim Fakültesi'nde 1'i profesör, 7'si doçent, 9'u yardımcı doçent ve 2'si öğretim görevlisi, 19 tam zamanlı öğretim elemanı ile 19'u yarı zamanlı öğretim elemanı olmak üzere toplam 38 öğretim elemanı ders vermektedir.

İletişim Fakültesi, sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasal konularda analiz yapabilen; iletişim teknolojilerini etkili kullanabilen; dünyaya ve mesleğine eleştirel bakabilen; yaratıcı düşünebilen; etik ve toplumsal sorumluluk sahibi, sektörün gerektirdiği gazetecilik, halkla ilişkiler, reklamcılık, radyo ve televizyon, görsel iletişim alanının değişen niteliğine uygun esneklikte uygulama becerilerine sahip mezunlar vermeyi hedeflemektedir.

Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı; Yeni Medya ve İletişim, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Radyo-TV ve Sinema ile Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı bölümlerinden oluşan İletişim Fakültesi, değişik coğrafyalardan gelen öğretim elemanları ve öğrencileriyle zengin bir akademik ortam sunmaktadır. Üniversite'nin geneline ait bu özellik, öğrencilerimize önemli bir başka ayrıcalık sağlamakta ve çok-kültürlü/dilli bir coğrafyada farklı kültürleri algılamalarını, dolayısıyla, iletişim alanına bakışlarını derinden etkileyecek deneyimler kazanmalarını sağlamaktadır. Öğrencilerimiz, kendi bölümlerinin gerektirdiği özgül bilgiye/donanıma sahip olmanın yanı sıra, aldıkları ortak zorunlu ve seçmeli dersler aracılığıyla iletişim alanının gerektirdiği çok yönlülüğü de kazanarak mezun olmaktadırlar.

Fakültemiz'de öğrencilerimiz için oluşturduğumuz DAÜ Gündem Gazetesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Proje Merkezi ile Tasarım Merkezi bulunmaktadır. Türkçe ve İngilizce olmak üzere iki dilli çevrim içi yayın yapan DAÜ Gündem Gazetesi'nde öğrenciler, yeni medyanın farklı formatlarda dijital içerik üreticiliğini çoklu ortam teknolojileriyle birleştirerek deneyimlemektedir.  Ayrıca, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık öğrencileri tarafından yürütülen Genesis IMC ajansı, öğrencilerin halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında pratik yapmalarına olanak sağlamaktadır. Üniversite bünyesinde faaliyet gösteren DAÜ-TV ile Radyo Doğu Akdeniz, İletişim Fakültesi öğrencilerinin yoğun biçimde katkı koyduğu bir diğer yayın kuruluşlarıdır. Öğrencilerimiz tüm bu uygulama alanlarında, kendileri için gerekli olan pratik deneyimleri edinmektedirler. 


DAÜ Web Siteleri