Skip Navigation LinksAnnouncements
Tüm Duyurular

Liseler Arası Viral Reklam Yarışması

Liseler Arası Viral Reklam Yarışması
Yayınlanma Tarihi: 21 Nisan 2022, Perşembe

 DAÜ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

LİSELER ARASI

VİRAL REKLAM YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

1.     YARIŞMANIN AMACI: DAÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, ülkemizin geleceği olan gençlerin, sorgulayan, araştıran, düşünen bireyler olarak yetişmesine katkı koymak, onlara dijital dünyaya ayak uydurarak kültürel değerlerine sahip çıkmalarını sağlamak, onları teşvik edip cesaretlendirmek amacıyla, Kuzey Kıbrıs Turkcell, Noyanlar Grup KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı ve KKTC Turizm Bakanlığı işbirliğinde Liseler Arası Viral Reklam yarışması düzenlemiştir.

2.     YARIŞMANIN KONUSU: Toplumumuzu bir arada tutan, birleştiren, sosyal ağlarımızın oluşmasını sağlayan kültürümüzün, nesilden nesile aktarılması gün geçtikçe daha da önemli hale gelmiştir. Bu bağlamda gençlerimizin, yaşadığı bölgenin kültürel zenginliklerini konu alan, dijital ortamda hazırlayacakları eserlerle bölge kültürünü tanıtmaları esas alınmıştır. DAÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, Kuzey Kıbrıs Turkcell, Noyanlar Grup, KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı, KKTC Turizm Bakanlığı işbirliğinde, Liseler arası bu yıl ilk kez yapılacak olan viral reklam yarışma konusunu “Kültürünü Yaşat" olarak belirlemiştir.

3.      YARIŞMAYA KATILIM ŞARTLARI

  • Yarışmaya KKTC Millî Eğitim ve Kültür Bakanlığı'na bağlı resmî ve özel okullardaki Lise (9.10.11.12. sınıf) öğrencileri katılabileceklerdir.
  • Başvuru yapılan eserin, KKTC Anayasası, “41/2006 sayılı KKTC Milli Eğitim, Denetleme, Değerlendirme ve Yönlendirme Kurulu Yasası, 17/1986 sayılı KKTC Milli Eğitim Yasasının genel amaçlarına uygun olarak, ilgili yasal düzenlemelerde belirtilen ilke, esas ve amaçlara aykırılık teşkil etmeyecek şekilde hazırlanması gerekmektedir. Bu şekilde hazırlanmayan eserler değerlendirilmeye alınmayacaktır.
  • Bir kişi birden fazla eser ile başvurabilir. Bu durumda her bir başvuru için ayrı başvuru formu doldurulmalıdır.
  • Yarışmaya başvurusu yapılan eserin daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış, ödül almamış ve herhangi bir yerde yayımlanmamış olması gerekmektedir.
  • Yarışmaya katılanlar katıldıkları eserin her türlü yayım hakkını DAÜ İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'ne ücretsiz olarak devrettiğini kabul ve yayımlanan eser için telif ücreti almayacağını taahhüt eder.
  • Eser içeriklerinde geçecek olan özel ve tüzel kişilere ait isimlerin kullanımıyla ilgili yasal hak ve sorumluluklar katılımcıya aittir.
  • Yarışmaya başvuru yapanlar eserlerin, mpeg4 veya mov formatında, HD kalitesinde; Cep telefonu ile yapılacak çekimler 16:9 formatında (yatay) olacak şekilde hazırlamalıdır.
  • Yarışmaya katılacak viral reklamlar en az 1 dk. olmalı, en fazla 5 dk'yı geçmemelidir.
  • Düşük çözünürlüklü viral reklamlar değerlendirmeye alınmayacaktır.
  • Eserler kesinlikle orijinal olmak zorundadır. Stok görüntü veya daha önce yayınlanmış 2. şahıslara ait görüntüler tespit edildiğinde yarışmacı direkt elenecektir.
  • Eser Türkçe dilinde veya Türkçe altyazılı olmalıdır.
  • Eserin hiçbir bölümünde reklam içerikli veya bir sponsora ait olabilecek logo ve herhangi bir markayı temsil edebilecek görsel ve sesli içerik kullanılamaz.
  • Eserlerde kaynak belirtilmeden alıntı yapılmamalıdır. Yapıldığı takdirde bildirilmesi zorunludur.
  • Viral reklam çalışmalarının üzerinde ya da başında, katılımcının ismi veya logosu kesinlikle bulunmayacaktır. Viral reklam sonundaki siyah ekrana yarışmacı bilgileri (rumuz ve viral reklam ismi) yarışmacı tarafından eklenecektir.
  • Toplumsal ahlak ilkelerine uymayan, Anayasa, Türk Milli Eğitiminin genel ve özel amaçlarına uygun olmayan, ırkçılık veya ayırımcılık özellikler içeren viral reklamlar yarışma dışı bırakılacaktır.
  • Word formatında hazırlayıp dijital ortamda ve ıslak imzalı EK-1 Başvuru Formu ve Taahhütnamesi ile anil.kemal@emu.edu.tr adresine mail yolu ile ulaştıracaklardır. Teknik şartları taşımayan eserler değerlendirmeye alınmayacaktır.
  • DAÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, eser ile ilgili her türlü tasarruf hakkına sahiptir.
  • Başvurusunu tamamlayan her öğrenci şartnamedeki her hususu kabul etmiş sayılacaktır.
  • Yarışma ile ilgili değişiklik yapma hakkı, sosyal medya hesaplarından (Facebook: Emu Public Relations and Advertising Department ve Instagram:emuprad sayfalarından önceden duyurmak kaydıyla DAÜ İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'ne aittir.
  • Yarışmanın ödül töreni Haziran 2022'de jüri üyelerinin de katıldığı bir tören ile yapılacaktır.
  • Eserler, 31 Mayıs 2022 Salı günü mesai bitimine kadar “xvi" maddesinde belirtilen e-mail adresine ulaştırılacaktır.
  • Jüri üyeleri kendilerine gelen eserleri EK-2 Eser İnceleme ve Değerlendirme Formundaki kriterlere göre inceleyeceklerdir.
  • Yarışmanın jürisinde 11'i İletişim Fakültesinden (Dekanlık ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğretim üyeleri), bir Kuzey Kıbrıs Turkcell temsilcisi, bir Noyanlar Grup temsilcisi, bir KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı temsilcisi, bir de Turizim Bakanlığı temsilcisi olmak üzere toplam 15 kişiden oluşacaktır.
  • Jüri üyeleri kendilerine gelen eserleri EK-2 Eser İnceleme ve Değerlendirme Formundaki kriterlere göre inceleyeceklerdir. Değerlendirme puanı, tüm üyelerin vermiş oldukları puanların aritmetik ortalaması alınarak EK-3'e göre hesaplanacaktır.
  • Jüri üyelerinin verdiği kararlar nihai karar olup itirazlar işleme alınmayacaktır.

4.     YARIŞMANIN ÖDÜLLERİ

Birincilik Ödülü: 5000TL+ Xiaomi Redmi Note 10s

İkincilik Ödülü: 3000TL+ Xiaomi Mi Band 6

Üçüncülük Ödülü: 2000TL+ Apple Airtag


EMU FACULTY OF COMMUNICATION AND MEDIA STUDIES

INTERN-HIGH SCHOOL

SPECIFICATION OF VIRAL ADVERTISING COMPETITION

 

1.     AIM OF COMPETITION: In order to contribute to the growth of teenagers who are the future of our country as to be inquiring, researching and thinking individuals, to enable them to protect their cultural values while they are keeping up in the digital world, EMU Faculty of Communication and Media Studies, Public Relations and Advertising Department is organizing a viral advertising competition for high schools in collaboration with Kuzey Kıbrıs Turkcell, Noyanlar Grup, TRNC Ministry of National Education and Culture and TRNC Ministry of Tourism.

 2.     SUBJECT OF THE COMPETITION: Transferring our culture that holds our society together and build our social connections from older generations to new generations is very vital. In this context, the young people will introduce the culture of the region they live in with the digital viral advertising videos they will prepare. EMU Faculty of Communication and Media Studies, Public Relations and Advertising Department, in collaboration with Kuzey Kıbrıs Turkcell, Noyanlar Group, TRNC Ministry of National Education and Culture, TRNC Ministry of Tourism, determined the topic of the viral advertisement competition, which will be held this year for the first time among high school students, as “Keep Your Culture Alive".

3.     TERMS OF PARTICIPATION IN THE COMPETITION

  • Students from public which affiliated to the TRNC Ministry of National Education and Culture and private high schools (9.10.11.12. grade) will be able to participate in the competition.
  • The applicant adverts, in accordance with the general purposes of the TRNC Constitution, “No: 41/2006 TRNC National Education, Supervision, Evaluation and Guidance Board Law, no 17/1986 TRNC National Education law's aim, the principle specified in the relevant legal regulations needs to be prepared. Adverts that are not prepared in this way are not going to be evaluated.
  • An applicant can apply with more than one viral advertising video. In this case, a separate application form must be filled for each application.
  • The video work applied for the competition must not have participated in any other competition or received an award and should not have been published in any other platform.
  • The participants of the competition accept that they have transferred all kinds of publication rights of the work they participated in to EMU Faculty of Communication and Media Studies, Public Relations and Advertising Department for free of charge and undertake that they are not going to receive any royalties for the published work.
  • The legal rights and responsibilities regarding the use of the names of private and legal person that will be mentioned in the content of the video work belong to the participant.
  • Viral adverts need to be formatted as mpeg4 or mov format, HD quality; The shots to be taken with a mobile phone should be prepared in 16:9 format (horizontal).
  • Viral adverts that will be sent to the competition must be at least 1 minute. Also, they should not exceed 5 minutes.
  • Low-resolution viral adverts are not going to be considered.
  • The video works must be original. When stock images or previously published 2nd people video works are detected, the contestant will be directly eliminated.
  • The advertisement must be in Turkish or with Turkish subtitles.
  • Any part of the video work should not include advertising content or logo that may belong to a sponsor, and visual and audio content that may represent any brand.
  • References should not be made without specifying the source in the works. If done, it must be reported or acknowledge.
  • The name or logo of the participant will not be on or at the beginning of the viral advertising work. The competitor information (nickname and viral advertisement name) is going to be added to the black screen at the end of the viral advert.
  • Viral advertisements that do not comply with social moral principles, do not comply with the Constitution, general and special purposes of Turkish National Education, and contain racist or discriminatory features will be excluded from the competition.
  • The viral advertisement prepared in Word format digitally and with the wet signed attachment 1 (EK-1) Application Form and letter of commitment will be sent to anil.kemal@emu.edu.tr via e-mail. Video works that do not meet the technical requirements will not be evaluated.
  • EMU Faculty of Communication and Media Studies, Public Relations and Advertising Department has all right to dispose of the work.
  • Each student who completes the application will be deemed to have accepted all terms of the specification.
  • The right to make changes regarding the competition belongs to the EMU Faculty of Communication and Media Studies, Public Relations and Advertising Department, provided that it is announced in beforehand on their social media accounts (Facebook: Emu Public Relations and Advertising Department and Instagram: emuprad).
  • The award ceremony of the competition is going to be held in June 2022 with a ceremony attended by the members of the jury.
  • The viral adverts will be delivered to the e-mail address specified in the article "xvi" until the end of the working day Tuesday, May 31, 2022.
  • The members of the jury will examine the Viral works received according to the criteria in the attachment 2 (EK-2) Work Review and Evaluation Form.
  • The jury of the competition is consisting of 15 members, 11 of whom are from the Faculty of Communication and Media Studies (Dean of the Faculty and Public Relations and Advertising Department faculty members ), a Northern Cyprus Turkcell representative, a Noyanlar Grup representative, a TRNC Ministry of National Education and Culture representative, and a TRNC Ministry of Tourism representative.
  • The members of the jury will examine the Viral works received according to the criteria in the attachment 2 (EK-2) Work Review and Evaluation Form. The evaluation score will be calculated according to attachment 3 (EK-3) by taking the arithmetic average of the scores given by all jury members.
  • Decisions made by the members of the jury are final and objections will not be processed.

4. AWARDS OF THE COMPETITION

First Prize: 5000TL+ Xiaomi Redmi Note 10s

Second Prize: 3000TL+ Xiaomi Mi Band 6

Third Prize: 2000TL+ Apple Airtag


VİRAL REKLAM NEDİR?

Viral reklam, doğal bir reklam türüdür.  Viral reklamlarda, izleyiciler izledikleri videonun veya gördükleri bir görüntünün reklam olduğunu anlamamalıdır. Farklı bir deyişle, bir kişi bir videoyu izlediğinde izlediği şeyin reklam olduğunu bilmemelidir. Viral reklam, bu şekilde reklam yapıldığının farkında olmadığı video veya görüntülere denir. İzleyici bir film izler gibi reklamı izlemelidir. Ön planda olan hikayedir. Viral reklamlarda amaç, reklamın birçok kişi tarafından paylaşılmasını sağlamaktır.

 

Ancak bazı viral reklamlar, bir ürün veya markayı ön plana çıkarabilir veya reklamın sonunda marka veya ürünü gösterilebilir. Bu tarz reklamlar yine klasik/geleneksel reklamlardan uzak bir şekilde hikayeyi öne alır. Dolayısıyla reklam olduğu belli olan ancak hikayenin başta olduğu viral reklamlar da söz konusudur.

 

Ülkemizde Viral reklamın en büyük örneklerinden biri 'Neydi Olacağı' platformunun yaptığı reklamlardır denilebilir.

Aşağıda belirtilen linkler ülkemizde ve Türkiye'de yapılan viral reklam örnekleridir. 

Who is Margaret Kenan? :)

Türk Hava Yolları İçin Düzenlenen Viral Reklam

Viral Reklam Örneği - Jolly Tour


Başvuru formu için lütfen aşağıdaki indirme bağlantısına tıklayın. (Please click the download link below for the application form.)


Liseler Arası Viral Reklam Yarışması Başvuru Formu.docx

DAÜ Web Siteleri